Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Followers

Friday, 30 November 2012

~Aktiviti sepanjang minggu~

Assalmualaikum dan selamat malam...

Fuhh..Fuhh...banyak sungguh habuk ngan sesawang dlam laman sesawang aqu nih...yela kan dah lama x tulis entry..bukan apa sebok bebenor...lepas cuti hari 2,smbung ngan exam plak,than cuti plak lg seminggu,pastu dok kalut ngan assgnmnt,ni hujung2 sem dah ni,sibuk ngan aktiviti plak..tiap2 minggu ada ja la aktiviti yg kena join..lau x join x dak SIRA plak kan..kurang markah koko..aqu jugak yang rugi..

minggu lepas join program kerjaya untuk Sem 3...selasa lepas dengar ceramah tentang Pengurusan Jenazah..ajk2 program 2 ada la tunjukkan slide ceramah dri ustaz Don..tentang anak yang akan menguruskan jenazah mak ngan ayah depa..DOA ANAK SOLEH...bagaimn kalau ank tu sendiri yang uruskan jenzah ayah dan ibu mereka,bagaimana cr mereka memndikan,mengkafankan,menjadi imam dan doa yang akan mereka mintak dri Allah untuk kedua ibu bapa mereka..sedeyh Ooo..tetiba ja berlinangan air mata ditambahkan lagi dengan suasana yang suram,gelap, timbul segala keinsafan dalam diri ni..dan waktu 2 jugak lah aqu terkenangkan arwah Mak tok yang bru ja kembali ke rahmatullah awal tahun nih..teringat kasih sayang mak tok,dok tidoq atas riba dy..mak tok masak bg cucu dy makan..Sedeyh sangat bila ingat semua tuh..Semoga arwah tok berada dalam kalangan orang2 yang soleh dan solehah..cheq akan selalu doa untuk tok..Amin..

malam Jumaat lepas tu plak,p bc yassin,tahlil ngan solat hajat yang dikhususkan kepada saudara2 seislam yang berada di Gaza,Palestin,Afganistan dan yang lain2 nya lagi..Lepas 2 ada sedikit ceramah dr ustaz dr DPP MAS kot lau x silap..tajuk dy menanti di Alam Barzakh..tajuk ceramah ni pon kesinambungan dr ceramah malam sebelum tu..intro ustaz ni memy cukup lawak tp beri pengajaran la untuk kita..intro dy,dy cerita banyak kisah2 COUPLE...mula2 tu mcm pelik gak,ustaz ni silap tajuk ka??pastu lama2 tu dy masuk tajuk yang sebenaq balik la..ustaz ni ada la kongsi pengalaman abg ipaq dy yang bru sj kembali ke Rahmatullah waktu hari Qaya Posa ka Qaya Korban ntah yang kedua ,x ingat plak..bagaimana senang sgt uruskan jenazah tersebut..x dak sebarang masalah yang timbul..dan yang paling terharu adalah..isteri kepada arwah sentiasa berdoa kepada Allah supaya sampaikan salam kepada suaminya..dan ada 3 malam berturut2 ustaz ni mimpi jumpak abg ipaq dy depam KAABAH, smbil pegang tangan dy dan ckap supaya smpaikan salam untuk isteri dy..Subhanallah..kuasa Allah..kita yang hidup ni,x tau lg mcm mn nnt..hanya mampu berdoa supaya mati dalm keadaan beriman dan dalam kalimah Allah...Amin..

aktiviti yang kemuncaknya adalah hari ni..Seikhlas Kayuhan Setulus Budi...memey la aqu ikhlas nak kayuh..tapi penan kot..bukan penat sikit2 la..penat sgt2 kot..x pernah aq rasa penat kayuh basikal smpai mcm 2 sekali..4 jam kayuh basikal..memey meletihkan betol la..dah la nek basikal 2 handle 2..tmbah lg rantai basikal yang selalu jatuh..lagi la buat penat..Tapi x pa BEST sangat-sangt sebab boleh p rumah orang2 kampung kat tepi2 universiti ni...tapi tu sebenaqnya bukan la kmpung pon,tu rumah-rumah felda..nama felda tu Felda Bukit Tangga..km p bg charity la skit untk owng2 kampung yang kurang berkemampuan kat felda tu..kesemuanya warga tua..ada mak cik sowng nih minggu depan nak kena potong kaki coz kencing manis,ada lg 1 mak cik tu ada kencing manis gak,ada lagi 1 nenek nih umur dy dah mencecah 100 tahun lebih(menakjubkan)..sihat lgi tau dak nenek tu..walaupun x la dengaq ngan mata kabur skit..tp kira ok la sebb dy sihat lg..yang lg 2 tu dah lumpuh,terbaring ngan dok atas kerusi camtu jer la..dah memang x boleh buat apa sendiri..semua perlukan pertolongan dr owng lain..best la pi felda tu,owng felda tu semua ramah-tamah siap suwoh datang lg kat felda depa..terharunya rasa..hehehheh...(bila la aqu nak p plak sna pon x tau la)..

 Ni la basikal yang kami nek...

dah smpai dah kat Felda Bukit Tangga..

huhuhu...panjang lebarnya aqu cerita tentatif program aqu..dah sekali tulis 2 dah mcm x mau berhenti plak..jgan maqah yerk..