Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Followers

Sunday, 29 April 2012

Page 1 : 20 Sikap Aneh Perempuan..

 
selamt malam...artikel nih sesuai wat lelaki yang sedang belajar untuk mengenal GADIS...tip-tip yang berguna untuk si jejaka...

    • apabila seorang gadis mengatakan dia sedang bersedih tetapi tidak menitiskan air mata,maka dia sedang menangis dalam hatinya..
     
    • apabila gadis yang anda cinta tidak menghiraukan anda selepas disakiti hatinya,adalh baik anda beri masa sebelum menengurnya dengan ucapan maaf
     
    • seorang gadis sukar mencari perkara yang tidak elok tentang orang yang disayanginya.sebab itulah perempuan lebih mudah patah hati apabila hubungan cintanya terputus di tengah jalan.
     
    • hati seorang gadis akan mudah cair seperti coklat andai lelaki yang disukai dan dicintainya merenung tajam ke dalam matanya.
     
    • satu ucapan "hai" sahaja sudah cukup untuk menceriakan hatinya.
     
    • jangan sesekali mengagk apa yang seorng gadis rasakan,tanya padanya sendiri.

    • bersikap terlalu serius membuatkan mood gadis mati.
    • senjata seorang gadis ialah air mata...so jg2 jgan bg air mata si gadis tumpah...di hadapn anda wahai lelaki...
     
    •  sekiranya gadis itu jatuh cinta dengan seorang jejaka,percayalah bahawa lelaki itu sahaja yang sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia keluar dengan lelaki lain..
     
    • teman baik sahaja yang tahu apa yang dirasakannya mahupun apa yang sedang dilaluinya.. 
     
                              ~Ni baru 10perkara ,lagi 10 dlm entry yng seterusnya..
                                                jumpak lagi...~~                                                                                  
    Saturday, 7 April 2012

    ~Hari Graduasi 2012~

    Assalamualaikum..

    selamat petang semua...selamat berhujung minggu..
    huh...dah lama aq x rasa dok rumah bersenang lenang mcam nih..
    cuti lah katakan..
    minggu lepas sibuk ngan hari graduasi..
    teruja rasa bleh jumpak ngan TYT Pulau Pinang,Datuk Rahman Abbas..
    walaupon majlis tu memey sesangat formal tp fun..
    coz bleh jumpak ngan kawan2 yang len dan paling bermakna sekali sebab
    pakai jubah konvo...
    waktu jalan msuk dewan 2 rasa bangga gler..
    dengan jalan atas red carpet nya,(bkan senang nak jlan atas red carpet)..
    semua owng tengok..memey qasa cun gler(perasannya..),
    qasa macm model pon ada gak..
    dan yang paling melebih nya qasa macm mak cik ngan pakcik semua tu dok pilih nak wat menantu..hehehe
    dan lagi tuh nuh..
    semua tu pengalaman kan...
    syok!!syok!!
    pengalaman yang manis...
     
     ngan ustaz Zul..ustz ajaq syariah..tima kasih ustaz atas segala  ilmu yang telah diberikan..

     ni c.Asmah..cikgu paling sporting skali..best glerr..


     para graduan2..comel2 la..
    gud Luck kawan2..jagan lupa aq nnt yerkk..

      kawan2 klass aq..
    aq x kan lupakan hampa semua...
     
     ni bakal mak mertua aq..hehehe(lawak jerr)

     spa la bdak comel nih...

    ni along aq..x dan nak bergambaq ngan mak ngan ayh..

    Hari Graduasi ni adalah kenangan terakhir aq kat SMK Agama Al-Irshad..aq x akan lupa kan tanah yang penuh ngan ilmu nih..banyak pengalaman dan pengajaran yang aq dpt kat sni...semua nih akan aq abadi kan dalam memori aq wat selama2nya...
     
    Cayunk Smk Al-Irshad,che'gu2,kawan2,adik2 and all yang terlibat...
    And Gud Luck Wat kawan2..jgan lupa aq bla korang dah berjaya nnt..
    and adik2 yang akan amik STPM ujung taun nih...Especially Farhana...

    sekian sahaja...
    Bye2..

    Jangan Sesekali Kamu...

     
     Wat renungan kita bersama...
    Makanan hati..

     Jangan sesekali kamu bersikap kejam memberikan harapan pada seseorang itu lalu dia jatuh cinta sedangkan diri kamu tidak mencintainya. Jangan sesekali kamu hadir dalam hidup seseorang kalau ia hanya kamu rasakan akan menghancurkan perasaanya.
    Jangan sesekali kamu menatap tepat di matanya jika semua yang kamu lakukan hanya kepalsuan belaka.
    Jangan sesekali kamu mengambil berat ke atas dirinya terlalu berlebihan hanya kerana sekadar simpati kelak bimbang dirinya menaruh hati padamu.
    Jangan sesekali diri kamu mengatakan "aku cinta padamu" sedangkan di dalam hatimu hanya nafsu yang bertakhta.

    Jangan  sesekali kamu tertarik pada seseorang kerana paras rupanya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan kita.
    Jangan sesekali kamu tertarik pada kekayaannya, kerana segala kekayaan akan lenyap dan musnah.
    Tertariklah pada seseorang yang beriman dan beramal soleh dan ia dapat membuatmu tersenyum. Hanya senyuman ikhlas hadir dari orang beriman yang dapat memberi hari-harimu yang gelap menjadi cerah.
    Hati orang yang soleh itu mudah dan senang untuk menerima cahaya dari Ilahi, kerana mereka sentiasa takut akan azab Allah dan cinta kepada Allah...
    Namun..
    Hati orang yang berdosa itu susah dan payah untuk menerima cahaya dari Ilahi, kerana mereka sentiasa gembira dengan nikmat dunia dan lupa pada-NYA...